Kundcase
Träffa Andreas Rosenholm,

Stationschef på Circle K

Kundcase – Circle K deltagare

Circle K ville utveckla sitt befintliga ledarprogram och ta ett nytt grepp. Här berättar en av deltagarna på Circle K:s ledarprogram för blivande stationschefer om sin upplevelse och effekt.

Vilka förväntningar hade du inför programmet?

Jag ville få med mig verktyg för att leda och fördela arbetet på station och för konflikthantering.

Vad är din upplevelse av programmet?

Det var fantastiskt, jag såg fram emot ledarskapsmodulerna. Jag växte som människa och gruppen svetsades samman under programmets gång. Engagemanget från utbildaren var makalöst hon var lugn, lyhörd och bjöd på egna erfarenheter från att vara chef. Dessutom ställde hon extra fördjupande frågor som fick oss att tänka ett steg längre. Programmet överträffade mina förväntningar. Det som var extra bra var fördelning mellan praktiska övningar och teori, det var hög delaktighet.

Vad har du fått för insikter och lärdomar?

Vikten av ett bra ledarskap att kunna coacha, delegera och ta de svåra samtalen. Jag har fått bättre insikt om mina begränsningar, känner av när jag blir stressad och behöver andas och reflektera. Insikt om att behöva situationsanpassa mitt ledarskap utifrån vilka jag möter och vilka förutsättningar de har.

Vilka nya kunskaper har du haft användning för i ditt uppdrag?

Coachandet har hjälpt mig mest i mitt vardagliga ledarskap. Kunna visa empati och utföra ett stöttande och coachande ledarskap. Jag har fått verktyg kring att ta olika dialoger med medarbetarna. Behövt användning av delegering och planering.

Vad har du fått med dig från programmet?

Jag har gått tidigare ledarprogram och upplevde nu ett större engagemang och delaktighet, jag kände mig involverad. Jag var verkligen tvungen att tänka, jobba med mig själv och avsätta tid till det tack vare mycket reflektion. Jag upplever att jag är en bättre ledare, engagerar och får med mig personalen. Vi har ett högre engagemang på stationen. För mig har det inte bara varit en utbildning utan en förändringsresa där jag vuxit som människa och ledare.

/Andreas Rosenholm, Stationschef på Circle K

Bokning "Kundcase – Circle K deltagare"

* = Obligatoriska fält

Bekräfta ditt val:

Kurs: Kundcase – Circle K deltagare

Plats:

Datum:

Anmälan är bindande vid bokningsbekräftelse. Sjävklart kan du boka om utbildningen eller överlåta bokningen på en annan deltagare från samma företag. När du anmäler dig godkänner du Capacitets bokningsvillkor.

Team Leader

Marie Edvell
Team Leader

”Otroligt härligt att få reflektera och ägna tid åt mitt uppdrag som chef tillsammans med andra deltagare. Utbildningen var en riktig självförtroendboost och energipåfyllning. Nu känner jag mig mycket tryggare inför rollen som chef och det ansvar som det innebär”

Sales Director Sweden

Henrik Siverbrant
Sales Director Sweden

”Fasen vad bra denna utbildning var. Den fick mig att lyfta blicken och vilja börja göra annorlunda istället för att köra på i gamla hjulspår. Utbildningen var en ”väckarklocka”, nu är jag ännu mer konstruktiv, tydlig och direkt i min återkoppling. Att få möjligheten att reflektera kring uppdraget tillsammans med två kollegor var positivt. Nu har vi en ökad förståelse för varandra och ett ännu bättre samarbete”

East Capital

Bozenna Bengtsson
East Capital

"Den här kursen sitter kvar, tack vare ett ambitiöst upplägg och med förmånen att få fortsätta fördjupa sig via coachingen. Även om vi var en grupp så kändes det personligt. Utbildaren lyssnade på var och en, alla fick utrymme. Jag har blivit tydligare gentemot mitt team och mig själv med mål och vision samt fått verktyg att hantera olika personligheter. Kursen har verkligen stärkt mitt självförtroende i rollen som chef."


Vill du veta mer? Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss!